Kelionės su vaikais, Kelionių patarimai

Pirma kelionė su vaiku: patirtys ir naudingi patarimai | Traveling Family Notes

kelione su vaikais automobiliu nusiteikimas

Visada buvome kelionių entuziastai. Todėl mūsų duetą papildžius sūnui keliauti nesustojome. Priešingai, panašu, kad būtent dabar prasideda didžiausios ir smagiausios kelionės.

Į pirmą kelionę su vaiku po Europą išsiruošėme kai mažyliui buvo vos keturi mėnesiai. Vykome mašina su prikabinamu nameliu ant ratų. Maršrutas apėmė Lenkiją – Slovakiją – Čekiją – Vokietiją. Aplankėme kalnus, urvus, tarpeklius, didžiausius miestus. Grįžome laimingesni nei bet kada. Po to sekė kur kas mažesnės, bet tiek pat įspūdingos išvykos Lietuvoje. Todėl šiandiena galime pasidžiaugti sukaupę šiokią tokią keliavimo patirtį, kuria mielai pasidalinsime su jumis.

Pirmiausia noriu pasakyti, kad prieš išvykstant į kelionę, net ir dabar, visada apima šioks toks nerimas.  Ir tai yra absoliučiai normalu. Tačiau šios “mini” abejonės neturėtų jūsų sustabdyti nuo planuojamos išvykos. Kaip ir kitų žmonių išreikštas “susirūpinimas”. Didžioji dalis “patarėjų” greičiausiai apskritai nėra keliavę su mažais vaikais, kita dalis keliavusi seniai ir nežino kiek stipriai pasikeitusios keliavimo sąlygos/priemonės, dar kita niurzgės tik todėl, kad patys nedrįsta to padaryti, na ir nedidelė dalelė tiesiog nuoširdžiai rūpinsis ir nerimaus, kad jums viskas būtų gerai. Viskas BUS gerai!

pirma kelione su vaiku virsunes

Svarbiausia tinkamas pasiruošimas ir nusiteikimas. Beje, išduosiu paslaptį, vaikai keliones “pakelia” kur kas lengviau nei galvojate. Dažniausiai tai mes, suaugusieji, susikuriame daugiau problemų ir baimių, nei jų būtų, jeigu atsilaiduotumėme ir tiesiog mėgautumėmės kelione.

Norėdami paskatinti kitas naujai “iškeptas” šeimas išdrįsti susipakuoti lagaminus, sėsti į mašiną su mažiausiu šeimos nariu ir vykti patirti pasaulio, dalinamės patarimai, kurie, tikimės, padės nugalėti bent didžiąją dalį baimių ir atsakys bent į keletą jus neraminančių klausimų. Tiesa, kadangi viskas iš asmeninės patirties, labiau pritaikyta keliaujantiems su mašina ar kemperiu, nors, manome, pravers ir kitokį keliavimo būdą pasirinkusioms šeimoms.

kelione automobiliu su mazu vaiku uzsienyje

Pasiruošimas.

Siekiant maksimaliai išvengti galimo streso siūlome kiek įmanoma geriau apgalvoti būsimą maršrutą. Sudarinėdami žemėlapį dėliokite ne tik norimas aplankyti vietas, bet ir nakvynių ar sustojimų taškus. Net jei galvojate, kad nuo taško A iki taško B keliausite vos valandą, pasižiūrėkite, kur galėtumėte esant reikalui, sustoti. Gal tai ir atrodo, kaip papildomas vargas planuojant maršrutą, bet, patikėkite, jausitės kur kas ramiau.

patarimai keliaujant su mazu vaiku nuotaikos

Nusiteikimas.

Keliaujant su mažu vaiku būtina nusiteikti viskam. Čia galite juoktis iki ašarų, čia jau ašaros gali temdyti visą kelionės džiaugsmą. Būtent tuomet jūs turite susikaupti, apsigaubti kantrybe ir padėti mažąjam keliautojui susitvarkyti su iškilusia bėda.

Nusiteikite ir tam, kad gali tekti atsisakyti apsilankymo viename ar kitame planuotame objekte.  Turistavimas paniurusia nuotaika dar niekam nepaliko malonių įspūdžių. Tad atsipalaiduokite ir pailsėkite. Juk galėsite sugrįžti kitą kartą.

vaiku maistas keliones metu idejos maitinimas

Viltys ir lūkesčiai.

Ko tikėtis kelionėje su vaiku? Nieko. Nekurkite idealios kelionės vizijos. Juo labiau, nesitikėkite, kad ji bus tokia pati, kokia buvo keliaujant dviese.

Jokiu būdu negalvokite, kad jūsų nuostabus mažylis išsėdės kėdutėje ne mažiau kaip valandą (dėl to apgalvokite sustojimus, kaip minėjau aukščiau). Nesitikėkite, kad jis leis jums ilsėtis bent minutę.

Palikite visus lūkesčius namuose.

Kada važiuoti?

Daug kur galite perskaityti, kad tėvai pasirenka važiavimą naktį. Ir tai tikrai neblogas pasiūlymas. Bet kas jei jūs, kaip ir mes, nemėgstate važiuoti naktimis, norite išsimiegoti ir jaustis pailsėję, kad kitą dieną galėtumėte žygiuoti kalnais?

Važiuokite dieną. Susiplanuokite sustojimus taip, kad prisitaikytumėte prie vaiko miego rėžimo. Tarkime mes, jei nusimato 6 – 7   (ar daugiau) valandų kelionė, išvažiuojame vos prabudus sūnui. Dažniausiai viską būname pasiruošę iš vakaro, tad lieka tik papusryčiauti. Po valandos mašinoje jis užmiega rytiniam miegui, tad gerą valandą ar pusantros nesustodami judame tolyn. Prabudus stojame, pasivaikštome, pažaidžiame, papietaujame. Tuomet laukia kelios valandos aktyvios veiklos su vaiku mašinoje. Po kurio laiko ateina ir pietų miego laikas. Pamiegojus vėl stojame ir bandome kiek įmanoma aktyviau praleisti pusvalandį lauke. Po šio sustojimo laukia bene sunkiausia kelionės dalis, mat nuovargis užgula visus keliaujančius, todėl tenka kiek labiau susikaupti ir prisipildyti kantrybe. Tačiau dažniausiai šiuo metu jau priartėjame prie tikslo, tad viskas kur kas paprasčiau. Blogiausiu atveju – stojame nakčiai anksčiau nei suplanuota.

ka zinoti keliautant su vaiku pasivaiksciojimai (1)

Užsiėmimai mašinoje.

Kad turėtumėte ką veikti visos kelionės metu teks nemažai pasukti galvą, kas sudomintų ir patrauktų vaiko dėmesį bent kelioms minutėms.

Pradėkime nuo žaislų maišo. Taip, maišo, pasiimkite tiek, kiek galite sau leisti. Kam tiek daug? Tam, kad po minutės atsibodus vienam jį galėtumėte pakeisti kitu. Tiesa, kad tikrai žaislai domintų teks įsitraukti į žaidimą ir jums. Vis dėlto tokiu būdu galėsite prasukti net kelis ratus kurių dėka linksmai praleisite gerą pusvalandį, o gal ir daugiau.

Kur kas labiau dėmesį prikausto įvairios nematytos smulkmenos. Vis užsukdami į parduotuvę dažnai pasižvalgome akcijų vaikų prekių skyriuje. Pasitaikius tinkamų smulkmenų pasiimame ir padedame į “slėptuvę”, kurią patuštiname vykdami į kelionę. Štai kad ir už eurą nupirktos gyvūnų figūrėlės tikrai labai tiko ir patiko. O jei nenorite pirkti – galite pasidaryti patys. Mes iki šiol vežiojamės juslinius balionus prikištus įvairių kruopų (nepripūstus balionus pripildžiau ryžiais, žirniais, grikiais ir t.t.).

Piešimas. Mūsų sūnui labai patinka piešti. Todėl ir mašinoje turime kreidelių, bei magnetinę piešimo lentą.

Nepamirškite muzikos. Ypač tos, kuri patinka jūsų mažyliui. Ir nebūtinai tai turi būti vaikiškos melodijas. Pavyzdžiui mes labai smagiai klausomės klasikinio roko. Šokam, dainuojam ir dažniausiai po to užmiegam.

Labiausiai dėmesį prikaustantis ir mažiausiai pastangų reikalaujantis užsiėmimas – užkandžiavimas. Nors namuose šią veiklą ribojame, kelionėse esame kur kas lankstesni. O kad jau dažniau užkandžiaujame, tai renkamės kiek įmanoma sveikesnes alternatyvas. Tiesa, pagrindinis ir pats mėgstamiausias užkandis – kukurūzai (su burnočiu, grybais, morkom ir t.t.) be cukraus, gal ir nėra super sveikas maistas, bet kiti pasirinkimai dažniausiai būna šie (beje, labai tinkami valgyti mašinoje, na, bent jau mums): morkos, agurkai, obuoliai, bananai, orkaitėje keptas žiedinis kopūstas ar pastarnokas.

zaidimai vaikui keliones metu

Kelionėje būtina turėti.

Viskas priklauso nuo to kur važiuojate ir ką planuojate veikti. Jei mėgstate aktyvų laisvalaikį – pasiimkite nešioklę. Mums ji buvo ir yra pats būtiniausias kelionės atributas. Išmokite nešti abu, kad galėtumėte vienas kitą pakeisti. Bus lengviau įveikti didelius atstumus.

Drabužiai.

Mes turėdami galimybę pasiimame kiek įmanoma įvairesnių rūbų savo mažajam. Dažniausiai kelionėse numatome keletą skirtingų objektų per dieną, todėl jei lauke ir karšta, o planuojame aplankyti urvus ar užkilti į kalno viršūnę – net tą pačią dieną prireikią vasarinių ir žieminių rūbų.

Šiuo atveju galioja taisyklė – geriau daugiau nei mažiau.

Laikykitės nusistovėjusios rutinos tiek, kiek tik įmanoma.

Kaip žinote, vaikai mėgsta pasikartojančius ritualus. Jiems tai suteikia saugumo ir ramybės jausmą. Todėl ir kelionėje pasistenkite išlaikyti bent kelis kasdienius ritualus. Tarkime, valgymas tuo pačiu paros metu, knygučių skaitymas prieš miegą, o gal net ir įprastos vakarinės maudynės vonelėje. Nesistenkite išlaikyti visų ritualų, tai neįmanoma, bet pasirinkite bent vieną, kuris jums tinkamiausias ar lengviausiai įgyvendinamas ir laikykitės jo.

Teksto autorė Evelina iš Traveling Family Notes
Jos šeimos kelionių nuotykius galite sekti bloge ir socialiniuose tinkluose:
Keliautojų blogas | Instagram | Facebook

kelione su vaikais lietuvoje automobiliu