Kelionės Lietuvoje, Kelionių istorijos

Šilėnų pažintinis takas | Savaitgalio išvyka

silenu piliakalnis keliones lietuvoje

Šilėnų pažintis takas – viena iš mūsų savaitgalio krypčių. Kiek galėdami dažniau šeštadieniais/sekmadieniais mėgstame nuklysti į naujas stovyklavietes, miškus ar takus. Prie rytinės kavos atsidarome lietuvon.lt arba pamatyklietuvoje.lt svetaines, gurkšnodami ieškome dar neaplankyto taško arti Vilniaus. Turiu pripažinti, tokių rasti tampa vis sunkiau. Spindulys vis plečiasi, jau nuvažiuojame ir daugiau nei 50 km., kad rastume nevaikščiotą vietą.

Keliaujame po Lietuvą tikrai dažnai. Nors ir labai norime, negalime kiekvieną dieną žygiuoti kanjonais, kalnais ir saulėtais paplūdimiais, tad lietuviški piliakalniai ir ežerai mums puiki alternatyva. Pasirinktas Šilėnų pažintinis takas yra Neries regioniniame parke, kuriame esame visu takus išbandę (ir ne vieną kartą). Kartais lankytojo bilietą įsigyjam ar SMS išsiunčiam parko parėmimui – parkas to nusipelnęs. Parko direkcija turi gražiausią ir aiškiausią svetainę, be jokių beletristikų, kaip įstatai ir kiti dokumentai, kurie lankytojui nėra nei įdomus, nei naudingi. Neries parko takai aiškiai sužymėti, įsimintini, o pačiame parke vyksta įvairūs renginiai ar nemokamos ekskursijos. Siūlau sekti juos Facebook puslapyje.

Šilėnų pažintinis takas prasideda Šilėnų miestelyje. Važiuojant iki jo, gražus vingiuojantis kelias per mišką skatina visus stebėti aplinką pro langą ir žavėtis vietine gamta. Patį miestelį atpažinsite iš ryškios medinės geltonos bažnyčios, šalia jos galite palikti automobilį. Takas čia ir prasideda. Jo ilgis apie 6 km, tad rekomenduoju įsidėti vandens, arbatos ir užkandžių, kuriais bus smagu užkandžiauti pusiaukelėje. Žygis užtruks apie 2 val. 30 min. – 3 val.

Dalis tako yra grįsta akmenis, kurie likę nuo XX a. pradžios, kad arklių tempiami vežimai neklimptų, pats takas vedė į buvusį dvarą. Būtų galima drąsiai teigti, kad akmenų kelio danga – amžina.

Pirmasis taškas Sviliškių kraštovaizdžio draustinio regykla. Tai medinis apžvalgos bokštas, nuo kurio gražiai atsiveria vaizdas į tolumoje esančius miškus, Neries slėnio panoramą.

Sekantis sustojimas labiau intriguojantis – šaltinis “Akis”. Iš pirmo žvilgsnio ši vieta man pasirodė, kaip lietuviška pelkė, tačiau tai upelio pradžia. Gan unikali vieta vidury miško. Šaltinio aplinka drėgna, teka vanduo, o medžių kelmų liekanos sukuria paslaptingą nuotaiką. Jei nebūtų aprašymo, tikrai keltum sau mintis, kas galėjo čia nutikti?

Pusiaukelėje miške, pasiekėme gražiausią pažintinio tako vietą – Naujosios Strėvos piliakalnį. Man tai vienas įspūdingiausių piliakalnių dėl savo aukščio ir atsiveriančio vaizdo į Nerį. Ant piliakalnio įrengtais laipteliais galite nusileisti prie Neries, o ten skirti laiko pailsėti, atsigaivinti ir užkąsti. Perspėju, kad piliakalnis gan status, tad sunkiausia dalis yra užlipti atgal. Nors mums tai nesudarė jokių nepatogumų, tačiau jei keliausite su vyresnio amžiaus žmonėmis – turėkite tai omenyje.

Pasiekus piliakalnį, pažintinio tako ratas ima suktis atgal, tad pradėjome judėti atgal į Šilėnų miestelį. Takelis veda per gan paprastą, bet dailų mišką, kol galiausiai išnirome gyvenvietėje. Toliau ėjome pagrindiniu keliu iki pat Šilėnų. Šioje paskutinėje atkarpoje įspūdingų objektų jau nėra, tačiau smagu akis paganyti į idiliškai sutvarkytas sodybas.

Grįžus į miestelį, aplankėme dar vieną šaltinį. Stendas užtikrintai sakė, jog vanduo yra geresnis nei geriamam vandeniui taikomi reikalavimai. Tad draugai net pasisėmė jo paragauti, o pasak legendų vanduo turi net stebuklingų gydomųjų savybių. Aplink jį daug religinės atributikos.

Šilėnų pažintiniu taku ėjome jau antrą kartą. Abu kartus jis paliko gerus įspūdžius. Tuo labiau Lietuvoje mažai takų, kurie būtų užtektinai ilgi, kad turėtum ką veikti bent 2-3 val. Per šį laiką su draugais spėjome ir pakalbėti, ir patylėti, ir užtektinai gryno oro įkvėpti.