Kelionės Lietuvoje, Kelionių istorijos

Žiežulio ežeras, Ūlos akis ir Merkinės bokštas | Savaitgalio išvyka

Lėtais šeštadienio rytais dažnai vienas iš mūsų iškeliam populiarų klausimą: “ką veiksim šiandien?”. Atsakymas dažnai tas pats: “tai reik kažkur važiuoti.” Tuomet įsijungiam žemėlapį (pvz., pamatyklietuvoje.lt) ir ieškome nematytų vietų. Šalia Vilniaus jau retai randame kažką nematyto, tad žvilgsnis vis krypsta į tolimesnius kraštus. Šį kartą nusprendėme imtis Varėnos. Tuomet skambutis draugams ir po 30 min., nusipirkę ledų, keliavom pasimėgauti vasara anksčiau laiko.

Varėna – miestas Alytaus apskrityje, kuris minimas istorijoje jau nuo viduramžių (tiksliau minima šiuo metu esantis miestelis šalia – Senoji Varėna). Pirmas įspūdis nustebina. Miestas tvarkingais keliais, renovuojamais pastatais ir sutvarkytais šaligatviais. Nors viskas lietuviška ir tikrai nėra jokio didelio išskirtinumo, bendra atmosfera jauki, kaip ir pušynai aplink miestą.

ŽIEŽULIO PAŽINTINIS TAKAS

Tako pradžia Varėnos miesto šone. Takas puikiai sutvarkytas; kelias tinkamas dviračiams, stumti vaikų vežimėlius; viskas paruošta, kaip parke.

Jau po keletos dešimčių metrų maloniai stebina labai švarus, krūmais neapaugęs pušynas ir stiprus jo natūralus aromatas. Netgi galima save šiek tiek apgauti, jog takas veda į pajūrį – augmenija ir smėlingas dirvožemis primena Neringos vietoves. Matėme skraidančius įdomius paukščius, žydinčias žemuoges ir kankorėžių jūras.

ziuzulio pazintinis takas keliones lietuvoje
ziezulio pazintinis takas varena

Tako ilgis apie 3 km; yra įrengti suoliukai, norintiems pailsėti; keletas pavėsinių, primenančių grybus voveraites; taip pat galite rasti vieną kitą pramogą vaikams (kaip bėgimas per rastą), kurią maloniai išbandys ir ne tokie maži keliautojai.

Žiežulio pažintinis takas veda prie Žiežulio ežero, kurio pakrantėje įrengti liepteliai, persirengimo kabinos, krantas pritaikytas maudynėms. Pasigėrėjus ežeru, tuo pačiu taku reikia grįžti į tako pradžią.

ŪLOS AKIS

Ūlos akis – tai verdenė (versmės šaltinis), esanti šalia Ūlos upės. Pradžioje galvojau, jog tikrai važiuosime pažiūrėti kažko panašaus į tiesiog balą ar eilinį šaltinį, tačiau vieta maloniai nustebino.

Atvykus į tako pradžioje esančią automobilių aikštelę, pradžioje galėsite apsidairyti po apylinkes nuo skardžio. Pripažinsiu, jog vaizdas nėra labai stebinantis, tad užmetę akį iš karto ėmėm leisti laipteliais žemyn link upės. Laiptų tikrai nemažai, tad jei keliausite su vyresniais ar sunkiai vaikščiojančiais keliauninkais, įvertinkite ar jie sugebės užlipti atgal.

Laipteliais nusileidome prie Ūlos upės, per kurią eina nedidelis tiltas bei atsiveria vaizdas į šalimais esantį skardį. Matėm baidarininkus, tad tikim, kad Ūlos upė turėtų gražų maršrutą plaukimui! Iki Ūlos akies reikia dar šiek paeiti toliau besidriekiančiu taku nuo tilto.

Iš tolo matant tikslą, tikrai atrodė, jog atėjom pažiūrėti balos, tačiau priėjus maloniai nustebom matydami, kaip kunkuliuoja vanduo apačioje. Nėra didelių virsmų, tačiau efektas, lyg apačioje esantis smėlis virtų/kunkuliuotų. Bendrakeleiviai vyrai net ėmė ieškoti pagaliukų, jog patikrinti ar ten gilu.

Žinoma, tai tikrai ne geizeris ar karštos versmės, bet tokio šaltinio dar nei vienas nebuvom matę. Tikiu jis sudomintų ir vaikus.

Grįžtant atgal link tilto, sustojome trumpam Ūlos upės pakrantėje. Upėje galite maudytis, o aplink tinkama nedidelei iškilai ar tiesiog akimirkai atsipūsti.

KAVINĖ “DRAUGAI”

Vykdami į toliau nuo Vilniaus esančius miestelius, visuomet mielai užsukame į vietinius restoranus ar kavines. Stengiamės atrinkti ir atmesti visiškai įtartinas ir dėmesio nevertas vietas. Negalėtume stipriai rekomenduoti vietos, kurioje buvome, tačiau kainos maloniai nustebina.

Pagrindinis patiekalas kainuoja apie 5-7 eur (pvz., naminiai makaronai, troškintas triušis, salotos su antiena, karbodas ar pan.). Nors ne visi mūsų užsakyti patiekalai buvo tai, ko norėjome, bet bendrai vieta gera, o kainos tikrai draugiškos.

ŽIEŽULIO EŽERAS

Pavalgę nusprendėme, jog norime lėkti prie ežero, pagulėti ir pasimaudyti. Turėjome savo tikslui kitą ežerą, šalia kurio žemėlapyje mums rodė net 3 galimas vietas sustoti. Atvažiavus, deja, pamatėme, jog aplinka nėra tvarkinga, o pats ežeras apaugęs nendrėmis. Nusprendėme privažiuoti prie anksčiau dienoje aplankyto Žiežulio ežero, kurį buvome pasiekę pėsčiųjų taku.

Miške yra kelias, kuriuo galima iki jo privažiuoti (tam reiktų pasinaudoti google maps). Pakrantėje buvo poilsiautojų, tačiau nedaug ir erdvės tikrai visiems užteko. Pasikaitinome, paplaukiojome ir pasimėgavome tokia ankstyva vasara.

MERKINĖS BOKŠTAS

Išvykos pabaigoje aplankėme Merkinės apžvalgos bokštą. Nuo Varėnos reikia šiek tiek pavažiuoti, jog jį pasiekti, tačiau kelionė neprailgsta. Apžvalgos bokštas pastatytas šalia Merkio upės, o nuo jo atsiveria vaizdas į upės slėnį. Jo konstrukcija pasirodė žavinga ir fotogeniška! Netgi nežinau, ar man labiau patiko vaizdas iš apačios, ar viršuje. Manau, būtų puiku nuo šio Merkinės bokšto stebėti saulėlydį.

Tiek spėjome aplankyti per dieną, tačiau aplink tikrai daug kitų lankomų objektų, kuriuos žadame aplankyti kitą kartą, tačiau jau turėdami palapinę nakvynei. Lankytinų vietų žemėlapyje galite rasti įvairių piliakalnių, takų, ežerų, kabančių tiltų, stovyklaviečių. Galbūt galima spėti visur skubant, bet mes norėjome pasimėgauti ir nepersistengti.